
Създаването на визуализация на средновековната крепост „Царевец” е изключително сложна и отговорна задача. Историческите извори са оскъдни и не дават достатъчно изчерпателна и еднозначна информация относно облика на старопрестолния град. Проведените реставрационни дейности през миналия век са базирани на сериозни проучвания, но въпреки това по-голямата част от възстановяването е основано на аналогия с останки от други крепости и хипотетични предположения. Още тогава възникват бурни дискусии относно автентичността на възобновените обекти.
Поради тази причина всеки опит за визуализиране на крепостта „Царевец” е съпроводен със сериозна критика относно историческата си достоверност. Затова и визуализациите, за които ви разказваме в настоящия материал, по никакъв начин не претендират за автентичност и трябва да се възприемат по-скоро като хипотеза, а на места дори и като художествена фантазия.
Главната цел на Марин и Любомир от студио “Parizagames” е да се създаде интерактивна визуализация на „Царевец” с висока художествена стойност и реалистична графика. За да се онагледи търсената визия, са направени демонстрационни изображения на Царския дворец. Благодарение на технологията на “Unreal engine 4” възстановените обекти могат да се разгледат интерактивно в реално време.
Важен елемент от проекта е създаването на персонажи, които да изпълнят улиците на средновековната крепост „Царевец”. В реално време ще се симулира тълпа от хора, за да се подсили атмосферата.
Интерактивната визуализацията на „Царевец” много наподобява компютърна игра, в която средновековната крепост може да се разгледа в реално време от първо лице. Виртуалната възстановка пресъздава сградите, околната среда и хората по улиците на старопрестолния град.
За да се представи възможно най-ясно идеята за визуализацията, е създадена демонстрационна реконструкция на двора на „Царския дворец”. В процеса на работа са използвани исторически и археологически проучвания, както и графични и архитектурни реконструкции.
Основната мисия на настоящия проект е да се създаде възможно най-реалистична и автентична визуализация на „Царевец”. За да се постигне тази цел на първо място трябва да се моделира сложния терен на историческия хълм. След това е нужно да се реконструират голям брой уникални сгради и фортификации. Изключително важно е да се моделират и анимират достатъчно персонажи, които да изпълнят улиците на средновековната крепост. Цялостната атмосфера ще се допълни от специално разработени музика и звукови ефекти. Изпълнението на описаните по-горе задачи ще се реализира в тясно сътрудничество със специалисти консултанти по история и археология.
Главната задача на кампанията е да се съберат достатъчно средства, които да се инвестират в работата по визуализацията на „Царевец”. Изграждането на компютърната реконструкция ще се извършва на етапи, съобразени с набраното финансиране.
Тук можете да помогнете и вие.
Коментари