Кратка история на гейминга: 10-те години

Вече сме в познати води, дори за по-малките фенове на игрите. Към края на първото десетилетие на 21-ви век, мобилните технологии вече са достатъчно напреднали и предоставят възможностите на компютрите и домашните конзоли, но по всяко време и на всяко място – на работа, навън, на море, на планина и разбира се, вкъщи.


Успоредно с тях, настолният гейминг продължава да се развива със стартирането на онлайн стрийминг платформи, даващи възможност на феновете да усетят любимите си играчи и любимите си игри от първо лице и в реално време.

2010

Minecraft

Звучи просто – свят, изграден от кубчета, в който играчът може да прави…всичко. От отглеждане на животни и строене на къщи до бой с чудовища и търсене на начин за оцеляване. Именно такива възможности предоставя играта на шведския програмист и разработчик Маркус Персон – Minecraft. Играта не предлага особени графики, нито пък реалистични кунтурни линии, но може би точно това я прави толкова успешна. Всеки играч може да създава нови светове с два режима на игра (Creative и Survival, а вече има и Extreme) и да играе както сам, така и с голям брой други играчи. 

2011

През 2011г. Skylanders: Spyro’s Adventure се превръща в хит заради новата и отличаваща се идея, включваща т.нар. разширена реалност. Играта предоставя възможност на играчите да поставят пластмасови фигури на Portal of Power, с които активират герои в играта. Тази хибридна технология е избрана и от Disney за Infinity играта, години по-късно. И двете игри се радват на успех, благодарение на иновативната възможност, която предоставят. 

2012

The Last of Us

Gone Home, The Last of Us и Paper, Please са много отличаващ се вид видео игри – предназначени са за възрастни хора, а не за деца. И трите игри набират особена популярност през 2012г., а идеята им е да се минават различни нива с измислени герои, като играчите непрекъснато поставени пред трудни емоционални избори и етично-сложни светове. Критикувани са от голяма маса хора, но поради предназначението за възрастни няма неблагоприятни последствия за разработчиците и издателите. 

2013

През 2013г. след години, прекарани в планиране и разработка, най-накрая е пусната в продажба Grand Theft Auto 5 (GTA 5). Пета част на култовата игра, позволяваща на всеки виртуален гангстер да изпълнява мисии, да печели пари, да персонализира героя си и да играе онлайн с приятели. Със сигурност всеки геймър е играл или поне е чувал за тази небезизвестна поредица на Rockstar Games. Интересен факт е, че в играта за разработка и лансиране на пазара са използвани около 300 милиона долара, а само няколко дни след пускането на пазара, играта носи над 800 милиона на своите създатели. В последствие, играта става изключително известна и е налична за няколко поколения Xbox, PlayStation и настолни компютри. 

2014

World of Tanks

Новият "free-to-play" бизнес модел се превръща в хит за игри от всякакъв вид и все повече компании започват да го използват. Идеята, свързваща безплатното с бизнеса е проста – единствено тегленето на играта и някои покупки в нея са безплатни, а за други се изискват реални средства. Така, играчите имат време да бъдат "зарибени" и да закупят нещо в по-късен етап на играта. Такива игри са World of Tanks, Clash of Clans и CrossFire. Така, след безплатно теглене, производителите продължават да печелят милиони от закупуване на артикули в игрите, което е ключов момент в историята на гейминга. 

2015

Twitch

Само година след като Amazon закупуват Twitch – най-голямата платформа за онлайн стрийминг на видео игри, се състои световното първенство на League of Legends. Зрителската аудитория на финала на първенството надминава тази на десетки други спортни събития. Twitch помага много за развитието на онлайн гейминга с новите възможности, които предоставя на играчите и се разраства почти тройно от тогава до сега. 

2016

Pokemon GO

Може би всички помним нашумялата през 2016г. мобилна игра Pokemon GO. Тя успя да стане най-играната мобилна игра на всички времена само седмица след пускането си на пазара. Играчите търсят виртуални същества като Pikachu и Horsea в реалния свят с помощта на камерата и GPS сигнал. Уникална по рода си игра, включваща вече забравени герои и образи от преди повече от 15 години, се превръща в истинско бижу за създателя Niantic. Играе се както от деца, така и от възрастни, които пътуват с километри за да хванат любимите си покемони. 

2017

Nintendo отново се опитват да надхитрят пазара с хитовите игри за смартфони и таблети, пускайки нещо различно и невиждано досега – Nintendo Switch. Това е хибридна технология, съчетаваща настоящето с миналото, като предоставя възможност за мобилна игра, наподобяваща конзола. Игрите, които можете да играете също са известни заглавия от години назад – Legend of Zelda: Breath of the Wild и Super Mario Odyssey са само част от тях. 

2018

Xbox One

През 2018г. Xbox обръщат внимание на геймърите с увреждания, като правят новите Xbox One конзоли с два огромни програмируеми бутона и 19 жака, с които дават огромна възможност на по-трудно подвижните да включват всякакъв вид контролери и да ги персонализират до невиждани дотогава нива. По този начин Xbox печелят нещото, което не се купува – добро име, подтикнато от мисъл, вложена за все по-конкретна аудитория. 

2019

Милиони играчи навлизат във виртуалния свят на новата популярна игра на Epic Games – Fortnite. Отново безплатна MMO игра, за която геймърите жадуват. Играта носи на създателите си около 2.4 милиарда долара, а те от своя страна дават на играчите постоянни ъпдейти и оптимизации, за да направят изживяването им още по-приятно. Един от символите на играта са танците на различните герои, които играчите избират и дори танцуват. 

Това беше последната част, с която и приключваме поредицата "Кратка история на гейминга".

Боян Ангелов

Студент в специалност "Бизнес мениджмънт", с интереси в областите на технологии, финанси, икономика, автомобили и автомобилни спортове.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни