Милиардерът Jay-Z навлиза в бързо разрастващия се бизнес с канабис, поемайки ролята на стратег в калифорнийската компания Caliva, съобщава "Ройтерс".
Частната компания Caliva, основана в Сан Хосе през 2015 г., обяви във вторник, че Jay-Z е станал част от дългосрочно партньорство, в което той ще се фокусира върху обхвата и творческата насока на марката.
Рапърът, чиято формална длъжност в Caliva ще е главен стратег на марката, ще продължи и усилията си в услуга на социалната справедливост, като увеличи професионалните обучения на бивши затворници и насърчи качеството и справедливостта в развитието на законното производство на марихуана, се казва още в изявлението на компанията.
"Искаме да създадем нещо удивително, да се забавляваме, докато го правим, да сторим добро и да привлечем още хора по пътя", коментира рапърът в свое съобщение.
По-рано тази година Jay-Z помогна за учредяването на организация за криминална справедливост на име Reform Alliance, чиято цел е да извади 1 млн. американци от затворите и от условни присъди в следващите пет години.
49-годишният Jay-Z, който е женен за R&B изпълнителката Бионсе, бе обявен от списание "Форбс" през юни за първия хип-хоп артист, превърнал се в милиардер благодарение на инвестициите си в облекло, шампанско, услугата за превоз Uber и собствената си развлекателна компания Roc Nation.
Той е най-новата знаменитост, която влиза в бизнеса с марихуана, след като употребата й бе легализирана в 11 американски щата, сред които и Калифорния.
Рапърът Snoop Dogg има собствена марка на име Leafs by Snoop, а през 2016 г. актрисата Упи Голдбърг създаде линия от медикаменти с марихуана, които облекчават менструални болки.