ВНИМАНИЕ! СТАТИЯТА СЪДЪРЖА СПОЙЛЕРИ
Днешната тема е доста интересна. Излезе нов филм за Спайдър-мен (да, нас също ни притеснява тирето, но така го превеждат официално), който си заслужава вниманието, ако си падате по комиксите на Marvel. В настоящата статия ще разгледаме накратко сюжета и мненията за него. Макар и анимация, Спайдър-мен винаги е подходящ за гледане. Все пак хората още имаме нужда от „спасители“ и поради тази причина супергероите винаги са актуални.
Анимацията е колективна продукция на Sony, Marvel, Columbia и още няколко по-малки компании. Премиерата за България беше на 14 декември и може би изненада критиците. Всички сме свикнали да гледаме стандартната история за Питър Паркър, ухапан и заразен с ДНК от паяк и т.н., и т.н. Май заприлича на „Сам вкъщи“: всяка година едно и също, отново и отново... (за коледни филми обаче ще си говорим по-нататък). Този филм, за разлика от останалите, беше по-разчупен. Да, отново имаше Питър Паркър, но този път главният герой беше Майлс Моралес. Обикновено дете от Бруклин, което току-що е постъпило в ново „лъскаво“ училище за развити деца. Нищо специално не откриваме дотук, докато една вечер в подземията не се натъква на генномодифициран паяк. Оттам насетне е лесно да се досетим, че броят на героите в червено-син костюм се увеличава.
ОТНОВО ПРИПОМНЯМЕ: СТАТИЯТА СЪДЪРЖА СПОЙЛЕРИ!
Филмът се развива около враждата между Спайдър-мен и Уилсън Фиск (още наричан Кингпин, който е един от най-страшните злодеи в комиксите на Marvel, поставен в топ 10 класация на злодеите на компанията). Още в началото на филма престъпният лорд отваря дупка във времето и пространството, целейки да върне семейството си, но нещата се объркват. От няколко различни измерения пристигат различни Спайдър-герои, които си приличат само и единствено по ухапването от паяк. Минало, настояще и бъдеще се преплитат и на нашето внимание се появяват черно-бял Спайдър-мен, Спайдър-гърл, прасе и дори робот-паяк от бъдещето. Пропуснах само още един Питър Паркър в депресия след развода си с Мери Джейн. А, да, в Бруклин се озовават всички, без „тукашния паяк“. Задачата е една: трябва да унищожат машината на Кингпин, като преди това всеки да се върне откъдето е дошъл.
Тук идва и ролята на Майлс, който е орисан да спаси света и да наследи паяшкия костюм от загиналия Питър Паркър. Той има необикновени супер сили като електронно поле и способност да бъде невидим. Той също е различен Спайдър-мен. За финалната битка тъмнокожият младеж се появява в черно-червен костюм и оставя ярък спомен за себе си със смелата намеса и жертвоготовност. Заформя се ожесточена битка между доброто и злото, в която светлината надделява над тъмнината. Е, светът отново е спасен, благодарение на Майлс, който се превръща в новия защитник на града.
Продукцията е доста сполучлива и заслужава един поглед. Екшънът, примесен с комедия, приковава вниманието на малки и големи, независимо от факта, че филмът е анимация. Освен всичко друго, за по-наблюдателните, сюжетът оставя един неразрешен въпрос, а именно за възможна грешка в работата на сценаристите... Какво прави Гуен Стейси в училището на Майлс още преди пространствено-времевия континиум да бъде отворен и всички герои от чужди измерения да попаднат в Бруклин? Грешка или самоцел?