Социалните мрежи през годините доказаха своята безспорна власт и влияние, и нямат никакво намерение да дадат дори и крачка назад. А може би и вече е невъзможно. В модния свят борбата е жестока, а това, към което всички се целят, е собствената марка, която да бъде разпознаваема.
Пътят към този връх е истинско предизвикателство. Какви са основните съставки на този успех? Трябва да имате ясна визия, чувство за автентичност и, разбира се, много последователи, които са готови да се доверят на това, което създавате. И когато имате всичко това, то вие преставате да бъдете обикновен блогър и се превръщате в дизайнер, който не просто влияе върху това, което хората носят, а го създава.
Перфектен пример за такива силни и амбициозни жени са Даниел Бернщайн и Крисел Лим. Те двете далеч не са единствените, чиято модна кариера е намерила своя старт в блоговете. В следващите редове ще ви запознаем с очарователни млади дизайнерки, които до скоро не са били такива. Освен че може да намерите прекрасни артикули сред техните предложения, можете също да черпите вдъхновение и пример за собственото си развитие.
Директно от Ню Йорк ви представяме инфлуенсерката Ариел Чарнас, която започва своя моден блог Something Navy през далечната 2009 година. Десетилетие по-късно, Чарнас управлява собствена линия под същото име, съвместно с Nordstrom. И ако сега се чудите колко може да се разрасне подобен бизнес и какво влияние има Ариел, то нека ви кажем, че през 2017 г. тя печели над 1 милион долара от съдружието си с търговци на дребно. В Instagram страницата на Something Navy може да намерите голямо разнообразие от кадри на модните попълнения към колекцията й – от блестящи обеци за вечерна рокля до удобни суичери за неделния следобед. Ако Ариел ви интригува и извън работата си, то тогава може да намерите доста кадри от личния й живот в нейния акаунт.
Даниел Бернщайн стартира блога си WeWoreWhat по време на втората си година в колежа. През 2017 г., на 26-годишна възраст, тя се появява в списъка на Forbes 30 Under 30. Тя е стилна, познава добре социалните медии и знае как да ги използва, а зад гърба й стоят нейните 1,9 милиона последователи в Instagram. Даниел си сътрудничи с различни марки и по този начин успява да проектира всичко - от бански костюми до бижута. Към момента младата инфлуенсерка има две модни линии под нейно покровителство: Second Skin Overalls и Archive Shoes. (забавен факт: SSO донесе на Бернщайн сумата от $ 70,000 за първите три часа, когато стартира през 2016 г.). След сериозната заявка, която Бернщайн дава, можем да кажем, че това е самото начало на нейната кариера в модата.
Руми Неели или Руми Доусън (нейното име след сватбата) е сред от първите блогърки, които влязоха в пространството за дизайн, стартирайки своята casual luxury линия Are You Ami през 2014 г. Линията предлага колекция от секси рокли, дръзки бански костюми и къси блузки с west coast vibes. Доусън сама проектира дизайна на цялото облекло, което се произвежда в сърцето на Лос Анджелис. Ако сте един от нейните 68 хиляди последователи в Instagram, ще забележите естетиката на това, което тя продава – тайната е в това да сте уверени и да покажете малко плът.
Габи Грег започва своя блог през 2008 г. и оттогава се превърна в известен инфлуенсер, който не спира по интересен начин да показва разнообразието от форми на женското тялото в модата. "От личен опит познавах липсата на ресурси за по-младите и обичащи модата жени с размери 14 и нагоре, така че реших да запълня празнотата", пише тя на своя уебсайт. Грег, която има 664 хиляди последователи в Instagram, остава вярна на своята мисия, стартирайки колекция Swimsuits For All и Playful Promises, където етикетите предлагат широка гама от големи размери. Тя се осмели да рискува и да влезе в колаборация, като през 2017 г. съосновава Premme, марка за облекло, специализирана в of-the-moment дрехите във всякакви размери.
Крисъл Лим стартира модната си кариера като wardrobe stylist, преди да стартира уебсайта си The Chriselle Factor през 2011 година. Там тя обхваща всяка възможна тема, от модата и красотата до начина на живот и майчинството (тя е майка на две момичета). Нейният стил е обичан от повече от 1.1 милиона последователи в Instagram, поради което не е изненадващо, че Лим вече може да се похвали със собствена модна линия Тhe Chriselle Lim Collection. Едноименната линия на Лим предлага интересни модели на достъпни цени, вариращи от $59 до $189. Ако сте обсебени от това, което Лим публикува в Instagram, то побързайте да се абонирате за нейния личен канал в YouTube, където има серия "Catchin" Up With Chris " и бъдете първите, които ще се запознаят с всяка актуална информация.
Мarieclaire.com неофициално нарекоха Киара Ферагни "италианската версия на Ким Кардашиян". Подобно на известната американка, Ферагни има ожесточен предприемачески дух. Доказателство за това е нейният сврвъхуспешен блог и линията й за обувки, Chiara Ferragni Collection, които станаха част от лекционния курс в Harvard Business School през 2017 г. Киара е момиче, което си позволява луксозен живот, а до нея (подобно на Ким) стои също известен музикант - Federico Lucia, който е италиански рапър и продуцент. Лесно е да се забрави, че 31-годишната дама някога е бил блогърка със скромен сайт, наречен The Blonde Salad, който оттогава е претърпял редица трансформации. Търговията, която тя успешно върти със своите Abercrombie & Fitch hoodies, й донася не само дрехи на Dior, но и корици в списание Vogue. Колко по-добра комбинация? С 15,7 милиона последователи в Instagram, които не спират да се покачват, Ферагни безпрецедентно показва, че е сила, с която трябва да се съобразяваме.
Инфлуенсерите, които се радват на редица почитатели, определено имат способността да намерят онова нещо, около да изградят своя марка. За Шей Мари, това са банските костюми. Тя стартира своята луксозна бански линия Same Swim през 2015 г. и оттогава нейните дизайни са забелязани върху Кендал Дженър и Хейли Бийбър. Продажбите се осъществяват, както на нейния уебсайт, така и чрез търговци на дребно като Shopbop, a цените на артикулите варират от 20 до 220 долара, което ги прави достъпни за максимално голяма маса хора. Търпеливо чакаме Шей Мари да започне следващия си голям проект. Дали предстоящото й вдъхновение отново ще са летните дни на плажа?
Джес Хана се завръща обратно в света на блоговете, след като стана дизайнер на бижута. Сега тя има повече от 200 000 последователи в Instagram. Нейната любов към аксесоарите се ражда, когато тя наследява някои от античните бижута на баба си. "От ранна възраст силно ме впечатляваше изработката им", каза тя пред The Coveteur. "Бях обсебен от бижута. След училище ходех на курсове по металообработване и се учех да ги правя.“ След пускането на J. Hannah Jewelry, където всяко парче е изработено по поръчка от твърдо злато 14k или сребро, дизайнерката предвидливо пусна собствена колекция от лакове за нокти. Какво й предстои обаче? Младата Джес планира да се заеме с колекция сватбени бижута, които да допълнят визията на всяка жена в един от най-важните й дни.
Базираната в Нотингам, Англия, Сорая Де Карвалу неусетно натрупва 141 хиляди последователи от Instagram, включително такива като Law Roach, който се грижи за визията на знаменитости като Zendaya и Ариана Гранде. В социалните медии Карвалу споделя смесица от семейни снимки от една страна и street style визии от друга, но това, което може да й признаем със сигурност, е качеството на осветление във всеки кадър. Докато модата изглежда като странично влечение на Карвальо, блогърката се е потопила в света на удълженията за коса. Тя е основателката на Style Is My Thing Luxury Hair Extensions, която предлага нехимично обработени коси, произхождащи от Русия. Ако се чудите как точно изглеждат нейните продукти, трябва единствено да отворите профила на Сорая в Instagram и бързо ще намерите всичко, което ви интересува.
През 2010 г. блуклинската блогърка Ванеса Хонг стартира блога си The Haute Pursuit, който в интервю за Hypebae тя определя като "начин да изразя себе си чрез облеклото и думите си". Извън блога си, Хонг се превърна в прекрасно попълнение към нюйоркската седмица на модата (уличният й стил се оказа златна мина за фотографите) и е дефилирала за марки като Calvin Klein. Феновете, които подобно на нас, са впечатлени от това, което Ванеса демонстрира – прост, но същевременно изискан стил, могат бързо да посетят нейния сайт за електронна търговия, THPSHOP, където тя предлага собствените си дизайни на дрехи, аксесоари и бижута.