Преди време i-D ни зарадваха с една много емоционална и пъстра класация, която не можем да ви спестим. Разгледайте най-добрите корици на всички времена, които през годините ни шокираха, вдъхновяваха и предизвикаха дебат, удовлетворение, но едновременно с това недоволство у критиците и още куп разностранни емоци. Световните икони по цял свят красят редица различни корици ежедневно, но само част от тях остават траен отпечатък в историята.
Ето и някои от тях.
Бременната Деми Мур украси корицата на Vanity Fair преди почти три деситилетия. Нейният "hand bra" и начинът, по който държи коремчето си, създават красива композиция с лека нотка на скромност. Известният художествен ръководител Джордж Лоис го нарича "мигновен културен бум“. Какво се случва почти 30 години по-късно? Списанията доказват, че все още имат властта да накарат хората по цялото земно кълбо да говорят. Изданието на Vanity Fair, с което през 2015 г. Брус Дженър казва на света да го нарича Кейтлин, е отличен пример за това.
През 2010 г. W е едно от първите списания, които признават потенциала на Ким Кардашиан и насочват вниманието към него като нещо, което трябва да бъде сериозно анализирано. Освен че това е една от първите големи изяви на риалити звездата, с тази си корица тя обръща погледите на всички към естествените закръглени лица с добре подчертани скули, които се превръщат в хит още същата година.
Ким Кардашиан има още една запомняща се корица - в Paper Magazine през зимата на 2014 г. Тя тотално "разби интернет” със своята „oiled-up and booty-baring“ поява. Снимките са дело на Жан-Пол Гууд, който преработи собственото си произведение Champagne Incident от началото на 80-те години за новата кралица на социалните мрежи.
Кадрите от изданието Are You Mom Enough? на списание Time от май 2012 г. предизвикаха бурни вълни от реакции при пускането си в САЩ. Темата „родителската привързаност“ и образът на майка, която кърми сина си над нормално приетата възраст, наистина накара хората да се замислят.
Списание Rolling Stone обра точките с корицата, на която гърдите на Джанет Джаксън са притиснати от ръцете на бившия й съпруг Рене Елисондо младши, а заглавието към този кадър гласи „the joy of sex” (радостта от секса).
Само няколко години по-късно, точно след пускането на вечния хит „Baby One More Time”, се появява и една от най-ранните корици на Бритни Спиърс за същото списание, която остава в историята на Холивуд. Тя е секси и дръзка и не се притеснява от аудиторията, част от която я осъди, че е прекалено провокативна за своята 17-годишна възраст. Русата красавица се появи по бельо, а разлиствайки списанието, читатели навлязоха "Inside the Heart, Mind & Bedroom of Teen Dream".
Кание Уест също намери своето място сред кориците на Rolling Stone през 2006 година. С помощта на Дейвид Лашапел Кание влиза в образа на Христос – с венец от тръни и заглавие, което гласи: "Страстите на Кание Уест". Отнело е 13 часа на екипа, за да направи тази фотосесия, която беше осъдена в обществото като богохулство.
The Passion of Muhammad Ali се появява в Esquire през 1968 г. - в момент, когато Мохамед Али е лишен от боксовите си титли заради отказ да се бие за въоръжените сили на САЩ във Виетнамската война. Артистичният директор на списанието избира да го изобрази като съвременната версия на спортиста Свети Себастиан (раннохристиянски мъченик) и така остава в историята.
Година по-късно като корица на списание Equire се появява Анди Уорхол със сигналния апел "The final decline and total collapse of the American avant-garde" ("Последният упадък и пълният срив на американския авангард") и показва как се е удавил в консерва от супата на Campbell, която той самият е направил емблематична чрез своето поп арт изкуство. Това е един от ранните случаи, в които фотошоп е имал главна действаща роля в изграждането на корицата.
Тупак Шакур е едно от най-бележитите лица на втората половина на миналия век в Америка. Неговата корица за Vibe през 1995 г. показва колко се е страхувал за живота си още преди разстрела му в Лас Вегас през 1996 г. Vibe разказва задълбочено за East vs West Coast конкуренцията между него и Biggie, а някои твърдят, че именно те разпалват пламъците на фаталното хип-хоп съперничество.
Портретите на Corinne Day на младата Кейт Мос за The Face през 2006 г., която се разхожда на плажа с корона от пера, предизвикват необуздана радост. Това е ранен пример за плодотворната работа на двете дами, която продължава дълго след тази корица.
Кадрите на голия до кръста Хелмут Ланг, който държи в прегръдките си петел, са гениален удар от страна на списание Fantastic Man. С първото му голямо интервю след модното му пенсиониране, Брус Вебер изстрелва Ланг далеч от света на модата, показвайки го във фермата му в северната част на Ню Йорк, където той се е преместил, за да твори. Хелмут излъчва необикновения хумор, който е типичен за списанието.
В един от броевете си през 2009 г. Love Magazine залага на пищната Бeт Дито, която „оголва всичко“ за Mert & Marcus. Списанието непрестанно се цели да покаже различното, въпреки че The Guardian съвсем точно забеляза, че „това не е доказателство за новото приемане на модата, а отклонение преди да се върне изтощената нормалност“.
С подобно послание е и следващата корица. Кой не иска да подражава на изваяните тела на свръхчовешки атлети, които виждаме по списанията? Но корицата на изданието на ESPN през 2014 г „украси“ Принс Филдър, който коментира изявата си по следния начин: "Само защото си голям, не означава, че не можеш да бъдеш спортист. Това, че тренираш много, не води автоматично до добре оформени плочки. Аз тренирам, за да съм сигурен, че ще мога да дам най-доброто от себе си в работата.“
Обложката на списание Vogue, на която през 2008 г. бяха невертоятното дуо ЛеБрон Джеймс и Жизел Бюндхен, първоначално се възприемаше като триумф, а баскетболистът ЛеБрон стана първият афроамерикански мъж, който блести на корицата на Vogue в САЩ. Някои видяха обаче агресивната му позиция, лицето и стискането на тялото на моделката като груба, расистка референция от Кинг Конг.
Няма как класацията да мине без привлекателната барбадоска поп кралица. Потният поглед на Риана на корицата на Lui през 2014 г. безспорно може да се определи като завръщане към сексапилността на 70-те. Марио Соренти засне певицата с шапка с плитки и типично в свой стил - зърна отвън, които всички да могат да видят. Кадърът подхожда перфектно на френското списание, тъй като топлите слънчеви бани без горнище винаги са били нормални там.
Сигурни сме, че повечето от вас са виждали силно въздействащата корица на National Geographic от юни 1985 г. "Афганистанско момиче", позната още като Шарбат Гула, е заснета от Стив МакКури, който е правил портрети на бежанци от афганистанско убежище в Пакистан по време на съветската окупация. Пронизващите ѝ зелени очи, които искрят идеално на фона и на дрехата, която се прокрадва под разкъсания шал, се запаметяват в съзнанието на всеки, който ги види.
Концепция на OUT Magazine, водещото американско гей списание, за майската им корица през 2007 г., определено е била рискована. Именно поради дръзкото директорско решение тя намира своето място тук. Екипът приема идеята за "стъкления килер", където известни личности са "out-but-not-really-out". На кадъра отпред виждаме модели, които държат маски на актрисата Джоди Фостър и телевизионера Андерсън Купър с предположението, че и двамата са гейoве, но все още не са го обявили публично. Това може би разтърсва напълно съвестта на двойката, защото малко след това и Джоди, и Андерсън признават.