10-те най-скъпи музикални видеа, създавани някога

Да създаваш музика не е лека работа и определено не е за всеки. Да снимаш видеоклипове към тази музика, обаче, си е още по-голямо изпитание. За да се заснеме един музикален видеоклип е необходима работа 24/7. Не стига и само работа, разбира се, трябват си и средства.


Инвестицията в такъв тип произведение е завидна и това е ясно на всеки музикант или певец, навлизащ в тези среди. Но не разбирайте, че всички тези творци са обречени, защото именно тези скъпи видеоклипове им генерират суми, които възстановяват инвестицията в пъти. Ако трябва да сме честни най-скъпият видеоклип вероятно е надминал границата от 7 милиона долара, но пък със сигурност е шедьовър, който впечатлява. 

Смята се, че родоначалникът на скъпите видеоклипове в Холивуд в звездата на всички времена Майкъл Джаксън. Именно той поставя тази тенденция и от там нататък артистите се стремят да оправдаят и дори надминат изключителното наследство, което Краля на попа ни оставя. 

В днешната класация ще представим най-скъпите музикални видеоклипове, които света е виждал до този момент.

10. Марая Кери ft. Jay-Z - "Heartbreaker"

 

Започваме с клипа към любимата на всички “Heartbreaker” на Марая Кери в партньорство с Jay-Z. Клипът към песента е от 1999 година и струва 2,5 милиона долара за запис и продукция. Парчето на Кери излиза през септември същата година и предизвиква фурор от положителни мнения. Песента и клипът са любими и до днес на почитателите на Кери. Значителна част от парите бяха изразходвани зад създаването на дигитален аватар на Jay-Z, тъй като той не можеше да присъства физически за снимките. Въпреки това, като се има предвид фактът, че Кери спечели много награди за своите творения, се подразбира, че тя не приема работата си за даденост и е била готова да направи всичко възможно, за да извади най-доброто в своя видеоклип.

9. Puff Daddy - "Victory"

 

Интересен факт е, че някой от най-скъпите видеоклипове, създавани някога, са именно на хип-хоп парчета. На девета позиция в класацията за най-скъпите музикални видеа в историята застава клипът към парчето “Victory” на Puff Daddy или познат още като P. Diddy. Песента е записана през 1997 година и излиза година по-късно. За впечатляващия видеоклип е похарчена сумата от 2,7 милиона долара, като това са производствените разходи само за видеото. В холивудските среди се смята, че използването на хеликоптери, други тежкотоварни превозни средства и пиротехника са това, което е довело до високия бюджет, необходим за заснемането на видеоклипа. 

8. Aqua - "Cartoon Heroes"

 

Следващото предложение може би ще ви изненада именно, защото се намира доста далеч от Холивуд. Става въпрос за датско-норвежката танцова поп група Aqua, която похарчи близо 3,5 милиона долара за  клипа към песента си “Cartoon Heroes”. Тя е част от вторият им студиен албум, наречен Aquarius и очакванията към нея и към клипа бяха доста високи. За съжаление, “Cartoon Heroes” не стана толкова известна като своята предшественичка "Barbie Girl" и не успя да оправдае очакванията на екипа за печалба. 

Въпросният албум на Aqua достига номер едно в музикалните класации в Дания и е сертифициран за платина в рамките на 48 часа след излизането му. След като бе пуснат на пазара през 2000 г., Aquarius стана най-продаваният албум в страната за годината.

7. Майкъл Джаксън - "Black or White"

 

И ето, че дойде моментът да споменем и краля на грандиозните музикални видеа, за когото загатнахме в началото. Става въпрос за Майкъл Джаксън и видеоклипа към песента му “Black or White”. Издаден е през 1991 година от Epic Records. Сред другите скъпи музикални видеоклипове, които поп звездата записва и продуцира в музикалната си кариера, този е един от най-забележителните. 

Производствените разходи за музикалния клип към песента „Black or White” се равняваха на 4 милиона долара. Джон Ландис режисира този видеоклип и парчето става сензационно, когато е пуснато през 1991 г. При премиерата си по националната телевизия, то получава около 500 милиона гледания, което го направи най-високо оцененият видеоклип на Fox.

6. Гуен Стефани - "Make Me Like You"

 

Гуен Рене Стефани, откакто е на сцената, често живее с репутацията си на една от водещите звезди на музикалната индустрия. Повечето от парите във видеата на Гуен се харчат за бързо сменящи се костюми и артистични декори. За видеото на "Make Me Like You" е известно, че Стефани е похарчила завидните 4 милиона долара. This Is What the Truth Feels Like беше третият й студиен албум, който излезе през 2016 г., а "Make Me Like You" беше една от най -известните и най-скъпите албумни продукции. Видеоклипът към песента стана безумно популярно както в социалните мрежи, така и в ефира и е любимо на феновете на Гуен и до днес. 

5. Мадона - "Bedtime Story"

 

И ако Майкъл Джаксън е кралят на поп музиката, то Мадона определено може да бъде удостоена с титлата кралица. Албумът Bedtime Story е издаден през 1994 г., когато Мадона е в разцвета на кариерата си в индустрията. Сингълът "Bedtime Story" беше издаден през следващата година като трети сингъл от албума.

Написан от Björk, Nellee Hooper и Marius De Vries и продуциран от Maverick Records, "Bedtime Story" е един от най-скъпите музикални видеоклипове, правени някога. Производствената цена на видеото към сингъла е на стойност 5 милиона долара. Този сингъл е със същото име като албума, защото е предназначен да бъде рекламно видео за самия албум.

4. Мадона - "Express Yourself"

 

Следващата позиция отново е заета от кралицата на поп-а Мадoна, но този път с видеоклипа към парчето “Express Yourself”. Видеото тук отново стъпва на цена от 5 милиона долара. Като се има предвид, че клипът е заснет през 1989 година, то към днешна дата едно такова видео би било на цена от около 9,4 милиона долара. Почти двойно. Германският филм "Метрополис" на Фриц Ланг от 1927 г. е това, което вдъхнови Мадона и нейния екип да направят това видео. По-късно филмът получава номинация за наградите на Академията, което също води до по-голяма популярност на музикалното видео.

3. Guns N' Roses - "Estranged"

 

На трета позиция днес поставяме видеоклипа на американската рок банда Guns N’ Roses към песента им "Estranged". Като цяло групата е известна със заснемането на скъпи музикални видеоклипове и инвестицията в такива. Клипът към "Estranged" обаче надминава всичко до сега от тях и струва близо 5 милиона долара. Групата харчи над 2 милиона долара за предишния сингъл, наречен "November Rain". Но докато снимат "Estranged", екипът осъзнава, че иска да включи свежи елементи като танкери, делфини и да покаже клип на Slash, който върви през водата. Видеоклипът към "Estranged" също получи признанието на критиците за отличната си графика.

2. Мадона - "Die Another Day"

 

На втора позиция днес за трети път застава Мадона, която може да се каже, че превзе класацията ни. Тук става въпрос за видеоклипа към парчето ѝ "Die Another Day" от 2002 година. Макар и получило смесени отзиви от критиците при излизането си, парчето е любимо на обществото и се слуша от феновете на Мадона и до днес. Ясно е, че разходите за създаването на този видеоклип към 2002 година възлизат на 6 милиона долара, въпреки че в момента те биха достигнали почти 7,9 милиона долара. Видеоклипът получава номинация за награда "Грами" и част от популярността му  се придобива, защото франчайзът на Джеймс Бонд го вдъхновява. 

1. Майкъл Джаксън ft. Джанет Джаксън - "Scream"

 

И предполагаме за никого не е изненада, че на първо място с най-скъп видеоклип е отново Майкъл Джаксън. Става въпрос за парчето му в дует със сестра му Джанет - "Scream". Парчето и видеоклипът излизат през 1995 година и предизвикват фурор в обществото. Видеото достига до Книгата на рекордите на Гинес като най-скъпият видеоклип, правен някога. То достига огромната сума от 7 милиона долара, инвестирани в обширен реквизит, използван във видеото. Но славата, която този 13-минутен монохромен видеоклип спечели, го направи полезно изживяване за легендарните си създатели.

Екстравагантни визии, ефекти и осветление, които струват милиони долари, може би ви се струват прекалени. Но нека погледнем следата, която са оставили тези видеоклипове в историята на музикалната индустрия. Макар и на повече от 15 години, тяхната следа още свети и ефектът, който предизвикват, все още го има. И може би, когато тези изпълнители наблюдават всичко това, то за тях всички похарчени пари си струват. 

Виктория Рачева

Виктория, на 20 години. Студент по Журналистика в Софийски университет. Обичам да търся, разпитвам, намирам...понякога намирам себе си. Добра душа с големи мечти и вяра в страхотния живот, който тепърва предстои.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни