Насоченото съдържание е царят в търсачките

Всеки ден милиарди хора сърфират из Интернет. Частица от този трафик би направил всеки собственик на сайт баснословно богат. Но собствениците на сайтове често забравят, че не просто хубавото съдържание помага да се достигне до потенциалните потребители, а това, което е насочено към тях.

Зад всяко търсене има потребителски интерес

Всеки, който сърфира, ползвайки търсачка (като Гугъл, Бинг, Яху и т.н.) го прави, защото цели да задоволи някакъв свой интерес.

Да научи за нещо, да закупи нещо, да се забавлява.

Ако някой потребител търси за "сладки котки", то и най-добре структурирания текст няма да задоволи неговия интерес. Логично е първите резултати да бъдат страници на галерии с котки или публикации в социалните мрежи "Пинтерест " и/или "Инстаграм".

Всяка една търсачка след всяко свое обновление се стреми да задоволи това, което търсещия е направил като заявка. Иначе - потребителят би пробвал с друга търсачка.

Релевантността е незаменима съставка за всяко насочено съдържание.

Насоченото релевантно съдържание не достига веднага до потребителя

Създали сте материал, който е илюстриран с множество специално подготвени за темата изображения. Имате и заснето видео или направен поудкаст (аудио файл със записано интервю по темата).

Чудесно.

Но пак Вашето съдържание може да не попадне в първите резултати.

Защото там здраво се е "настанила" конкуренцията.

Но какво грешно сте направили?

Вече по редица житейски теми има установен по-строг критерий, който в Гугъл е наречен YMYL (your money or your life, вашите пари или вашия живот). Предполагам, че подобен критерий бива прилаган и от другите търсачки.

Чрез този критерий, в редица ниши бива "избутван" материал, който е създаден от хора, които са експерти в нишата.

Не може да напишете нещо за печеленето на пари чрез фондовите борси или за лечението на различни заболявания и да очаквате то да е на предно място за кратко време.

Интернет означава взаимодействие.

компютър

За създадете насочено съдържание, което е в рамките на тези по-изискващи теми, то трябва първо да започнете там, където няма много информация. Любим пример, зает от популярни интернет маркетолози е следния: тема "Може ли да се яде с алергия към фъстъци в тайландски ресторант" може би има голям потенциален интерес на английски език. Създаването на съдържание около нея може да привлече по-лесно потребители, които желаят отговор на този въпрос.

Вие трябва да мислите, поне в началото, когато сайтът Ви няма все още авторитет дали по дадената тема липсва информация. А може би има посетителски интерес.

След като добиете така желания трафик, то ще може и да изградите и самостоятелни източници - като записали се абонати чрез електронна поща (нюзлетър), присъствие в социалните мрежи, трети рефериращи сайтове.

Създаването на насочено съдържание не е еднократен акт

Както е казано в една глава на "Властелинът на пръстените" - "Трима са дружина".

Не може да очаквате да създадете няколко статии. Да придобиете трафик. И това е.

Както казах по-горе - много често търсачките осъществяват обновявания на алгоритмите си.

И собственици на сайтове изгубват значителна част от трафика си. И им отнема време, докато го придобият обратно. Ако въобще сполучат в това начинание.

Единият вариант за застраховане срещу този сценарий е непрекъснато да се добавя насочено към потребителите съдържание.

Така, "отлежавайки", то дава разумна вероятност след известен период от време да носи трафик.

"Но аз имам сайт, който е съвсем малка ниша. Ще започна да се повтарям. Или да падна в капана на „дребнотемието” – ще възрази някой.

От няколко години има една непрекъсната тенденция търсенията да се осъществяват с все повече ключови думи. Някои от търсенията, които се извършват днес – въобще не са съществували допреди време. Тази тенденция – за диверсификация ще се увеличава повече и повече.

Ако създаването на съдържание Ви изглежда скъпо - повярвайте ми, то е една от най-разумните инвестиции, която ще направите.

Разберете - изграждането на що-годе предвидим обем от трафик, който е напълно безплатен е ключът към успеха на всеки сайт.

Колкото и грозно да звучи - Вие се борите са капризни, насочени към сайта Ви очни ябълки.

Вашата цел е само една - потребителите да прекарва повече време в сайта Ви.

лаптоп

Насоченото съдържание е внимателен анализ

Създали сте материал, който считате, че задоволява интересa на потребителя. Няма много конкуренция по темата (или Вие сте утвърден авторитет).

Сега остава ли да се облегнете удобно и да зачакате трафика, мислейки как да умножите този процес.

Не.

За е успешен този процес - Вие трябва да имате постоянна връзка с Вашата аудитория.

За редица теми, които са формулирани като въпроси (в зависимост на какъв език е написан материала) е много полезно да публикувате в платформи като Quora, Google answers, Яндекс Кью.

Поместете материалите, ако има възможност и в релевантни форуми.

Помнете - движението създава емоция.

Аудиторята е крайния съдник.

Когато създаденото от Вас съдържание провокира преобладаващи положителни реакции (като харесвания, споделения, коментиране) в потребителя - и той прекарва значително време в преглед на това, което сте създали , то тогава ще знаете, че сте постигнали своята цел.

И търсачките ще имат множество положителни сигнали, че този релевантен материал трябва да бъде поставен на по-предна позиция.

А Вие може да създадете един напълно пасивен източник на доходи.

Финални мисли относно насоченото съдържание

Не може да създавате множество от материали, с надеждата, че някой от тях ще успее.  Това е нерационално и може да се оприличи на "бомбените килими", които са били хвърляни във войните. Вие трябва да създадете - сами или с помощта на професионалисти множество насочени материали, които да поразяват (и пряко, и преносно казано) Вашите потребители.

VIBES
VIBES

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни