Кратка история на гейминга: 90-те години

След избухването на всякакви видове домашни, дори мобилни конзоли за видео игри, на мода идва интернет.


Когато през 90-те години голяма част от хората в Америка и Япония (основният пазар за видео игри) започват да имат компютри в домовете си, в резултат на това разработчиците на игри се ориентират към онлайн версии на заглавията.

Освен тях, започват и да излизат все повече и повече сайтове, от които можеш да изтеглиш малка, стратегическа игра и да й се наслаждаваш през свободното си време. 

1990

Силата на въздействието. От Microsoft обединяват версия на видео игри на класическия пасианс с картови игри от Windows 3.0. Идва момент, в който милиони потребители откриват и усещат силата на видео игрите, въпреки че дори нямат каквато и да е геймърска конзола, а само домашен настолен компютър. Пасиансът се превръща в една от най-играните игри, макар и да не впечатлява с графики, FPS или искрящи образи. Именно играта с карти дава началото на жанра леки и неангажиращи всекидневни игри, които хората играят дори по време на работа. 

пасианс

1991

SEGA спешно се нуждае от нов, интересен и забавен образ, който да направи следващата им игра хит на пазара. След известно време, прекарано в търсене решават това да е Sonic the Hedgehog (Соник Таралежа). Той е включен в гейминг системата Genesis (известна като Mega Drive в Япония) и успява да направи огромни продажби в световен мащаб. Оказва се, че синият Соник наистина е успял да плени сърцата на малките геймъри с бързата си скорост и неспокоен характер. 

Соник

1992

От друга страна, Dune II на Westwood прави популярни и желани всички стратегически игри в реално време, които изискват и карат играчите да се превръщат във военни лидери, за да победят враговете си. Разбира се, чрез правилно разпределяне и опериране на ресурсите и силите на армията си, всеки играч може да бъде водеща ръка в играта. 

Dune II

1993

През тази година, след пускането на играта Mortal Kombat, от Сенатът на Американските щати започват да се тревожат за насилието, което децата намират за забавно в играта. Това, разбира се, е за добро и се разпалва скандал между разработчиците на игри. Други, попаднали под обстрела на американските институции, са разработчиците на Doom, които са пуснали игра, симулираща битка от първо лице (POV). Индустрията претърпява сравнително лек срив, който води до създаването на първата система за оценяване на видео игри. Това решение е смятано за правилно от всички, тъй като интересът на децата към игрите, леещи кръв и насилие, се засилва повече и повече, и е трябвало да бъде сломен. 

1994

Продължава развиването на стратегическите игри в реално време – Blizzard пуска Warcraft: Orcs and Humans. Точно с тази игра геймърите навлизат в легендарния свят на Azeroth. Играта, както се досещате, става популярна за "отрицателно" време, което е и причината да бъде включена в днешната класация. 

Warcraft: Orcs and Humans

1995

Факт, който не можем да пропуснем – Sony пуска PlayStation в САЩ и то с цена, по-ниска със 100 долара от тази на SEGA Saturn. Ценовата разлика и новостите, които Sony включва в новата конзола, успяват да превземат пазара. Малко по-късно, през 2000г., когато излиза PlayStation 2, конкуренцията бива отвята и SEGA се оттеглят от пазара с конзоли за видео игри. Повече от 20 години по-късно, PlayStation продължава да бъде една от най-желаните конзоли от геймърите.

PlayStation One

1996

Лара Крофт дебютира като звездата от приключенската игра Tomb Rider на Eidos. Много от играчите я харесват и уважават, което ни кара и да я споменаваме изобщо днес, но някои критици противоречат на това мнение, смятайки я за пример на сексизъм във видео игрите, което ги прави неподходящи за деца до определена възраст. 

Tomb Rider

1997

Тук става дума по-скоро за развитието на технологиите, които се изпозлват за видео игрите. За пръв път в подобни обстоятелства машината надделява над човека. А именно суперкомпютърната програма на IBM за шах Deep Blue успява да победи в мач тогавашния световен шампион Гари Каспаров. Разбира се, за времето си това е било нещо уникално и невиждано, което поражда и най-различни спорове, но с технологиите не може да се спори. 

Deep Blue Kasparov

1998

Legend of Zelda: Ocarina of Time успява да пренесе играчите и почитателите си в добре представения уникален свят на Hyrule, пълен с интересни и пленяващи образи. Част от този свят са и загадъчните пъзели, които играчите трябва да разгадават, и също така най-известният и запомнящ се инструмент, който се е появил някога във видео игра. На вас оставяме да проверите кой е той. 

Legend of Zelda: Ocarina of Time

1999

Точно в последната година на десетилетието, Everquest на Sony Online Entertainment кара стотици хиляди геймъри да се присъединят към гилдии, да се борят с чудовища и да се изкачват до нови нива в мултиплейър света на Norrath. 

Очаквайте и следващата част от поредицата – геймингът през 00-те години.

Боян Ангелов

Студент в специалност "Бизнес мениджмънт", с интереси в областите на технологии, финанси, икономика, автомобили и автомобилни спортове.

Коментари

коментари

Все още няма коментари

Остави отговор

Вашия имейл адрес няма да бъде показван.

Може да използвате следните HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

За нас

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

VIBES е вашият източник на информация с качествено съдържание, интервюта, които имат значение и истории, които докосват.

VIBES е модерната лайфстайл платформа.

Следвай ни