Найджъл Холис има над тридесетгодишен изследователски опит в областта на маркетинговите комуникации и тяхната роля за изграждането и поддържането на брандове. Четирикратен носител е на наградата „Атикус” за оригинални идеи в областта на маркетинга.
Книгата му „Успешният бранд. Защо силните брандове печелят повече“ е удостоена с Наградата „Бери“ на Американската асоциация по маркетинг за най-добра книга в областта на маркетинга за 2015 г.
Найджъл Холис твърди, че потребителите са готови да платят по-високи цени за даден бранд не само заради по-добро качество и външен вид, но и заради репутацията. Независимо дали това звучи като новост или не – факт е, че твърде много брандове разчитат на отминала слава, а маркетолозите насочват цялото си внимание към изпълнението на конкретните планови задачи, вместо към създаването на смислено различие, което да остави следа в съзнанието на потребителите.
Съвременният пазар прелива от стоки, които не възпитават лоялност у потребителите. А именно постоянният потребителски интерес е ключът към дългосрочния успех.
Нужно е насочване на вниманието към смислената диференциация: функционална, емоционална и обществена.
В „Успешният бранд. Защо силните брандове печелят повече“ експертът по маркетинг Найджъл Холис поставя акцент върху четирите компонента, въз основа на които се изгражда един смислено различен бранд: цел, изпълнение на обещанията, потребителски отклик и диференциация.
„Много книги за маркетинга разглеждат един конкретен аспект на маркетинговия успех. Тази книга е различна: тя предлага динамичен модел, който описва всички влияния, които са (или би трябвало да бъдат) под контрола на маркетинговия екип. В нея е разработен цялостен план със списък на дейностите, които всеки собственик на бранд може да използва, за да разбере колко успешно се представя неговият бранд, което би гарантирало финансов ръст.
Идеите, които Найджъл Холис предлага, са eдновременно практични и убедителни.
Неговата книга е съвременно ръководство за маркетолози за постигане на все по-големи финансови успехи.“
Гордън Пинкот, председател на
„Глобални решения“ в „Милуорд Браун“
Авторът подкрепя своите наблюдения и обобщения с анализи на данни, събирани над 40 години от над 70 пазара, и интервюта с изтъкнати маркетолози, работещи в компании като „Филипс“, „Нестле“, „Монделез“, „Джонсън & Джонсън“,„ПепсиКо“, „Банкова корпорация на Хонконг и Шанхай“ и др.
Цитираните от изпълнителните директори проблеми в анкети и интервюта попадат в три основни категории:
- Маркетолозите насочват вниманието си предимно върху марката, пазарната стойност и позиционирането на марката, без да ги свързват с резултатите, за които носят отговорност изпълнителните директори: ръстът на финансовите резултати.
- Вместо да докажат, че разходите им са инвестиция, която води до по-високи бизнес резултати, маркетолозите обръщат най-голямо внимание на ефективността и намаляването на разходите, за да докажат, че създават стойност.
- Маркетолозите не предлагат ефективни средства за мотивиране на положително потребителско поведение и постигане на финансови резултати като по-голямо търсене, по- високи цени и по-голям ръст.
Тази книга има за цел да предложи отговори на тези три проблема. Посочват се доказателства, че маркетингът е в състояние да постига ръст на финансовите резултати без намаляване на разходите и увеличаване на ефективността.