С навлизането на Ким Кардашиян в медийното пространство, пристигнаха и много нови тенденции, свързани с модерната култура на нашето съвремие. Първоначално смятахме Facebook за главната социална мрежа, социалната мрежа-майка, от която всички ще взимат пример и винаги ще използват. Да, тя вдъхнови много други платформи, но загуби своята популярност с годините.
В западните страни можем да кажем, че на върха на пирамидата за популярност е именно Instagram. Това, което прави Instagram по-различен, е неговата функционалност. Приложението е създадено в началния си вид, за да дава възможност за споделяне на снимки и видео клипове с различни, невиждани до този момент филтри. И разбираме защо придоби така бързо популярност. Тази възможност за избор от толкова много дизайни и цветове, беше нещото, което липсва на Facebook и което създаде предпоставка да го измести.
Ким, короновата "кралица на селфито", бе човекът, който даде начален тласък на социалната мрежа и създаде матрица, която и до ден днешен се следва от дамите, които искат да бъдат популярни в Instagram.
Благодарение на тази “матрица”, можем и да говорим за професията “Instagram model”. Инстаграм модел е човек, без значение мъж или жена, който е много добре изглеждащ и качва много атрактивни снимки в акаунта си. С течение на времето, тези хора получават достатъчно последователи и стават разпознаваемо име в платформата, като по този начин привличат вниманието на много спонсори, които се свързват с тях, за да популяризират техните продукти. Най-често това е чай за отслабване, колан за стесняване на талията или продукти, които избелват зъбите.
Те често са и модели на онлайн магазини и качват снимки с различни облекла от тях, с които да промотират сайтовете им. Също така, обичайна практика е фотографи да се свързват с лицата, от които имат интерес и да правят нестандартни фотосесии, отново с цел рекламиране.
Но тази привидно идеална кариера си има и своята тъмна страна. Поддържането на популярността на акаунта е нелесна задача, тъй като все повече нови и нови лица стават известни и конкуренцията е безмилостна. Моделите са в постоянно усъвършенстване на съдържанието, което качват, тренират по няколко пъти на ден, за да имат най-привлекателното тяло, трябва да измислят нови концепции и начини, чрез които да привличат спонсори и най-вече - маската, която си слагат, за да могат да “продадат” профилите си.
Те са “продуктът”, който наистина се “продава”. Това е потенциал за създаване на депресивни чувства както в модела, така и в последователите му, защото нереалният образ, който показват, им се струва като далечен блян.
Социалните мрежи могат да бъдат нещо много красиво, но и нещо много грозно, когато не се използват правилно. Обичайте се и това ще се отрази и във вашите профили!