Вчера се навършиха точно шест години от излизането на House of Balloons - първият микстейп на The Weeknd, с който канадският артист стартира пътя си към върховете на световната музика.
Тогава Абел Тесфайе бе едно никому неизвестно, но изключително талантливо момче, което пленяваше слушателите си с брутална и болезнено искрена музика, в центъра на която бяха теми като секса и наркотиците. Можем да кажем, че в този си период The Weeknd бе възможно "най-суров", открит и автентичен, което и донякъде обяснява скоростното нарастване на фенбазата му.
Можем да кажем, че днес на много от "старите" фенове на The Weeknd им липсва онзи The Weeknd, който можехме да слушаме в House of Balloons и следващите микстейпи на канадеца. Да, няма как да очакваме един артист да не претърпи сериозна еволюция, изминавайки пътя от ъндърграунда на Торонто до абсолютния мейнстрийм успех, върховете на индустрията и контракт с водещ лейбъл.
На 21 март 2011 година House of Balloons е пуснат за свободен даунлоуд от собствения лейбъл на Абел - XO, като микстейпът е качен и на личния му уебсайт. Сред най-популярните парчета в него са "High for This", "The Knowing" и разбира се - "Wicked Games", чието брутално видео вероятно сте могли да засечете на стените на не малко от приятелите си в социалната мрежа.
Дебютният микстейп на The Weeknd жъне страхотни отзиви от медии, блогъри и музикални журналисти.
Complex наричат House of Balloons "най-добрия албум на 2011", като той се класира и на трето място сред всички останали оценени проекти от Metacritic за годината. Микстейпът се класира високо и в класациите на авторитетни издания като The Guardian, Pitchfork, Stereogum, SPIN и много други.
Е, да - липсва ни този Абел. Но и напълно разбираме процеса на еволюция на един артист, особено когато говорим за изкачването му до подобни висини и постигането на комерсиален успех от такъв калибър. Продължаваме да го обожаваме, но и никога няма да спрем да си пускаме старите микстейпи с едно особено чувство на носталгия.