И така - 2017 вече е тук, а за феновете на футболните симулатори, това може да означава само едно нещо - нова FIFA! Е, освен ако не сте фенове на PES, разбира се.
Както обикновено се случва, след предстоящото лято ще можем за първи път да се насладим на новата FIFA 18, която ще заплени вниманието на милионите фенове на симулатора на EA Sports. Какво обаче можем да очакваме от нея?
На този етап, както и можете да предположите, детайлите около FIFA 18 са твърде малко. И е напълно нормално, имайки предвид, че до излизането на играта остава още много време.
Ето и някои основни въпроси, свързани с FIFA 18.
Ще бъде ли по-красива?
Вероятно да, но и не очаквайте някакви невероятни подобрения. FIFA 17 бе първата игра от сериите, която бе задвижена от енджина Frostbite. Това доведе до осезаемо подобрение на графиките, особено що се отнася до лицата на играчите и анимациите.
FIFA 18 също ще върви с енджин Frostbite 4, като вероятно ще има някои леки подобрения, но може да се каже, че основите ще бъдат запазени.
Можем да очакваме движението на футболистите и анимациите да бъдат усъвършествани още повече, както и по-малките детайли по отношение на приликата им с реалните играчи.
Няма да е изненада да видим графични подобрения относно начина, по който изглежда и се държи публиката - фрагмент, който също претърпя значително "пипване" в последните години.
Ако сте фенове на PlayStation, то новият PS4 Pro би трябвало да ви позволи да изживеете едно още по-впечатляващо гейминг приключение в чисто графично отношение. С т.нар. "Pro Mode", вие ще бъдете в състояние да да се радвате на подобрени детайли, по-стабилна честота на кадрите при резолюция над 1080p. "Pro Mode" вече предложи съществени подобрения и в настоящата версия на заглавието, но сега EA Sports ще имат повече време, за да "изтискат" максимално от потенциала на новата конзола.
За потребителите на PC е ясно - там нивото на графиката винаги достига пределни стойности. При положение, че разполагате с достатъчно добра машина, разбира се.
Ще бъде ли същата като FIFA 17?
Вечният въпрос при FIFA поредицата. Дали следващата версия ще бъде просто "полирано" копие на предходната?
При FIFA 17 бяха получени не малко критики по отношение на т.нар. "input delay", или с други думи - времето, при което действие от натиснат бутон се реализира по време на двубой. Чуваха се и критики, че играта се "скриптира" по време на онлайн мачове и помага на по-слабите играчи да победят. Остава да видим, как ще подходят от EA Sports към тези критики и дали ще видим подобрение във FIFA 18.
Кога излиза и ще има ли демо?
Естествено, че ще има демо. Че как иначе? По традиция FIFA излиза през месец септември, като би трябвало демото да е при нас седмица или две преди рилийза на играта. Хората с EA Access би трябвало да имат първи допир до нея.
Ще бъде ли отново Кристиано Роналдо най-добрият футболист в играта?
О, да - вечният спор. Роналдо или Меси? Феновете на аржентинеца не реагираха никак добре на новината, че Кристиано бе №1 по рейтинг във FIFA 17. Както и феновете на Роналдо щяха да реагират, ако бе обратното.
Как ще бъде сега? Изглежда логично Роналдо отново да бъде №1 и във FIFA 18, имайки предвид, че португалецът спечели "Златната топка" за най-добър футболист в света. Но защо тогава той бе №1 във FIFA 17, при положение, че тогава носител на отличието бе Лео Меси? Добър въпрос, който феновете на аржентинския национал си задават.
Кой ще бъде на обложката на играта?
Създателите на PES - Konami разполагат с правата на Лионел Меси, което води до логичен избор на обложката на FIFA 18 да бъде Кристиано Роналдо.
Освен ако от EA Sports отново не решат да заложат на нещо изненадващо, както с Марко Ройс при FIFA 17.
Ще има ли отново Journey?
Режимът Journey бе едно от интересните нововъведения във FIFA 17. Може да се каже, че той пожъна страхотен успех, което и до голяма степен гарантира, че отново ще видим нещо подобно и в следващата FIFA. Мнозина вече очакват този път фокусът да бъде върху международната кариера на Алекс Хънтър, ако приемем, че отново той ще бъде героят в режима.
Ще поддържа ли VR?
Няма да е никак изненадващо. Sony инвестираха милиони в развитието на Virtual Reality, като те са наясно, че се нуждаят от повече мейнстрийм заглавия, които да поддържат VR. A FIFA е един добър избор за това, имайки предвид популярността на заглавието. А как точно евентуалнно поддържане на VR би променило усещането от играта, това също е въпрос на изчакване, за да разберем.
Музиката
Макар и често подценявана, музиката във FIFA 17 определено бе на ниво. Имахме възможността да чуем артисти като Blur, Kasabian, Radiohead и много други, които подобриха още повече преживяването. От EA Sports определено направиха добър подбор за последното заглавие, като можем да очакваме този тренд да продължи и в следващото.