Бунтарка с непримирим дух. Дяволски красива изкусителка. Сексимвол на 50-те и 60-те години. Природозащитник и успяла жена. Това е тя. Бриджит Бардо. Днес френската актриса, певица, танцьорка и модел навършва 84 години. По този повод сме избрали да я почетем, като припомним някои от златните й превъплъщения в киното.
И Бог създаде жената (1956)
Бриджит Бардо дебютира на големия киноекран през 1952 с филма „Нормандската дупка“, но истината е, че „И Бог създаде жената“ на Роже Вадим я прави световно известна и истинска слава. Историята за освободената тийнейджърка от „малкия град“ жъне изключителен успех, а сцената, в която Бардо танцува страстно мамбо върху масата в ресторант, докато цепката на дългата й пола се разтваря до горе, става култова за онова време. Но именно заради това явно афиширане на сексапилността, лентата предизвиква скандал и дори е забранена в няколко американски щата. Но и това няма значение. На небосклона вече ярко е изгряла звездата на Бриджит Бардо.
Бабет отива на война (1959)
В тази комедия с военни отенъци на режисьора Кристиан Жак водещата роля е поверена на Бриджит Бардо. Бабет, нейната героиня, е младо наивно момиче, което по случайност започва да работи в публичен дом. Но времената са размирни, все пак това са годините на Втората световна война, и се налага евакуирането на целия бордей. Натоварена на екскурзионен катер, Бабет попада в Англия, където дори е наета на работа в разузнаването. По стечение на обстоятелствата се оказва, че Бабет много напомня на любимата на немския генерал Фон Аренберг. По това време Фон Аренберг подготвя план за нахлуването на Германия в Англия и на Бабет и разузнавача Жерар е поставена мисията да отвлекат генерала и плановете за нападението. Пазете се, Бабет отива на война!
Презрението (1963)
С изпълнението си на една от главните героини в този завладяващ филм на великия Жан Люк Годар, Бриджит Бардо прави може би най-запомнящата си роля. „Презрението“ е по романа на „бащата на италианския неореализъм“ Алберто Моравия и разказва за един своебразен четириъгълник, въплъщаващ в себе си цяла палитра от чувства – любов, предателство, презрение, сила, страст.
Пол Живал (Мишел Пиколи) е сценарист, който работи по новия си проект – филмова трактовка на Омировата „Одисея“. Продуцент в това начинание се явява Жером Прокош (Джак Паланс), а режисьор на продукцията е самият гениален Фриц Ланг, който играе себе си. Камий (Бриджит Бардо) е бивша машинописка и жена на Пол. Двамата се обичат до обсебване, но много скоро бракът им се пропуква. Камий се качва в колата на Прокош, а между нея и Пол зейва бездната на отчуждението.