Без съмнение, развитието на новите технологии и масовият достъп до интернет, значително променят всички сфери на човешкия живот. Бизнесът също не прави изключение. Все повече компании инвестират в изграждането на онлайн присъствие. За целта обикновено се доверяват на отделни уеб и маркетинг специалисти или решават изцяло да се възползват от услугите, предлагани от агенции за дигитален маркетинг.
Онлайн пространството открива широки възможности за развитие на бизнес, което превръща електронната търговия в един от най-бързо растящите и доходоносни сектори. Специалистите в сферата изтъкват, че традиционният физически магазин вече не е достатъчен и би давал много по-добри резултати, ако бъде представен и в интернет. Какви са причините, разкриваме в следващите редове:
Промененият начин, по който клиентите пазаруват
Само до преди едно десетилетие, да направиш поръчка от сайт в Интернет, далеч не беше предпочитан начин за пазаруване, тъй като се свързваше с известна несигурност. Нещата от тогава доста са се променили. Днес онлайн пазаруването е един от предпочитаните и лесни начини да се сдобиеш с желания продукт. Друга тенденция, която се наблюдава, е, че потребителите имат широки възможности за избор. Затова голяма част от тях ще потърсят информация в интернет, преди да решат дали и от кой търговец да купят. Съответно бизнесите, които са добре представени онлайн, получават възможността да привлекат повече клиенти и респективно - да реализират повече продажби.
Онлайн магазинът работи денонощно всеки ден от годината
Всеки традиционен физически магазин има своите ограничения - определено работно време, почивни дни през уикенда или на празници, служители в болничен и т.н. Онлайн магазинът обаче е отворен денонощно, всеки ден от годината и предоставя възможност на потребителите да получат информация за продуктите и услугите, които предлага, да пуснат запитване и дори да направят поръчка в най-удобното за тях време. По този начин, търговците в голяма степен намаляват риска да изгубят потенциални клиенти.
Чуждите пазари вече са по-близо
Още един от недостатъците на физическите магазини е, че те са ограничени от мястото, където са локализирани. Един магазин в малък град ще привлича клиенти, които са жители на населеното място и случайни минувачи. Онлайн бизнесът премахва тези бариери. Независимо къде сте разположени, имате възможността да достигнете до потребители от други градове, от цялата страна или дори от друг континент, без да се изисква да ходите или да откривате магазини там. Така може да оперирате успешно на международни пазари и да разширявате бизнеса си, без разходите Ви да скачат да тавана.
По-голяма разпознаваемост на бранда
Колкото по-широко разпознаваем е един бранд, толкова по-успешен е той. Интернет и в частност популярните социални мрежи предоставят нов начин за реклама и достигане до потребителите. Той е значително по-евтин от традиционните рекламни канали като телевизията, например. Освен това, тези платформи позволяват да събирате и анализирате данни, с помощта на които да опознаете по-добре потребителите: какви са техните нужни, интереси и поведение. Знаейки това, всеки предприемач, може да създаде подходящо съдържание и реклами, с които да привлече вниманието на потребителите и да ги превърне в свои клиенти.
Докато телевизионната реклама има широка аудитория, то липсва гаранцията, че хората, които я гледат имат нужда от продукта, който предлагате. Интелигентните алгоритми на платформи като Google и Facebook позволяват да насочите своето послание към целева аудитория - хора, които имат интерес или нужда от конкретния продукт и в по-голяма степен са склонни да го купят.
Това са част от причините бизнесите все повече да влагат средства в за изграждане на онлайн присъствие. Както сами може да видите, възможностите, които новите дигитални технологии предоставят са големи и водят до съществени промени в традиционния начин за правене на бизнес.