Преди 5 години Биляна Вачева открива марката Plazmalab и техните невероятни тениски с дизайнерски принтове. По онова време в България няма такъв тип тениски и с голяма мъка успява да се сдобие с една от Берлин. Тази тениска обаче се оказва специална, тъй като запалва в Биляна желанието самата тя да се заеме с подобно начинание. Трябва да минат 4 години обаче, за да срещне правилния човек в живота си - нейния приятел Алекс, за да може той да я насърчи и тя да се убеди, че има смисъл да вложи времето и енергията си в ACATALEO.
Целта на марката е всяка колекция да предава послание на хората, които носят тениската. Първата колекция е свързана с Българските билки - една тема, която живо вълнува Биляна. Голяма част от знанието за лечебните и мистични свойства на растенията се е изгубило и с тази първата колекция тя си поставя за цел да напомни на модерните българи за него.
Тениските са 100% памук. За принтовете се използва био мастило, което се впръсква в плата, така че не може да се отмие или да се напука като щампите. Защото ACALTEO не прави компромис с качеството и това е тяхното правило №1.
Когато пускат колекцията, много от приятелите им казват, че материята е дебела за лятото и че е по-добре да използват нещо по-еластично с полиестер.
"Ако някой ви каже подобно нещо, не му вярвайте!", категорична е Биляна. Памукът е естествена материя, което я прави проветрива и “дишаща” през лятото, докато полиестерът запарва.
Второто нещо, на което марката държи, е тениските да се изработват в България. Да, би било по-лесно и евтино да се поръчат тениски от чужбина, както правят доста други български марки, но ACALTEO вярва, че запазвайки целия производствен процес в България, помага за развитието на малкия и среден бизнес в страната. Тениските се шият в Трявна, етикетите са от Пазарджик, тубусите, в които се опаковат и изпращат, от Пловдив, а печатницата е в София.
Посланието на марката - "Not a copy", е много важно за Биляна Вачева. То изразява разбирането ѝ, че не марката е това, което прави човека специален, а човекът, който я носи, прави тениската специална. Според младата дизайнерка, всяка марка напоследък се опитва да продава усещане, преживяване, емоция, като често го прави с подобен тип внушение: "Използвай нашите продукти, за да си готин… за да си като този готин човек”. Това откровено не ѝ харесва, защото убива индивидуалността и създава комплекси у хората. С ACATALEO те изпращат точно обратното послание, а именно:
Вярваме, че като хора и артисти носим отговорност към света, в който живеем и другите в него. ACATALEO е нашият начин да поемем тази отговорност и да споделим разбирането си за любов и непредубеденост.
Всеки човек е невероятен, когато е себе си. Искаме да вдъхновим хората, които носят ACATALEO, да бъдат себе си, а не да се опитват да имитират някого. Един модел може да бъде носен от хиляди хора, но техният характер и личен стил ще го направят уникален.
Бъди себе си, а не копие.
Следващата колекция на марката е вдъхновена от едномесечното пътуване на Биляна в Япония, което осъществяват през септември миналата година. "Япония беше много повече от това, което някога съм си представяла. Най-много ме впечатли разбирането на тези хора за живота, за баланс, за красота, за природата, а също така и модата им. Японците са стилни, смели, семпли, впечатляващи. Като се разминавах с хора из Токио, си губих дар словото! Точно затова искам в тази колекция да вложим частица от японската енергия и стил", споделя Биляна.
И допълва: "Представяме нови унисекс модели на тениските ни - широки, с ръкав до лакътя и изчистен принт на джоба - отново черни и бели. Освен тениските, в тази колекция ще представим и кимона. Много се вълнувам за тях! От Япония взех прекрасно копринено кимоно, по което е направен дизайна и на нашите. Женските ще са от висококачествена коприна (отново произведена в България), а мъжките" от лен. За сега толкова за колекцията, но можете да видите малко снимки за вдъхновение."