Мечтаете ли да стартирате собствен бизнес? Понякога на всеки му хрумват брилянтни бизнес идеи, които често остават в рамките на въображаемото. Ако и вие сте от авантюристичните мечтатели, знайте, че сега е подходящият момент за започване на нов бизнес.

Предимствата на предприемачеството са безброй, но дейността идва със своите рискове. Липсата на начален капитал и бавната възвърщаемост на инвестициите са сред основните причини, които спират много хора.

Управлението на електронен магазин е сред начинанията, които не изискват огромен финансов ресурс и сравнително бързо оправдават първоначалните вложения, ако предварително е положена стабилна основа. Ето най-важните стъпки, които трябва да предприемете.

Едно от най-важните неща, с които трябва да подходите, е изборът на платформа за онлайн магазин. Тук съветът е да се спрете на онлайн базирана платформа като тази на MerchantPro.

1.      Спрете се на конкретна категория

Съществува разлика в стратегиите за продажба при различни категории продукти. В интернет се продава всичко: от прахосмукачки до зеленчуци и цифрови продукти, затова трябва да се оценят качествата на различните опции.

·        Баланс между потребителско търсене и конкуренция

Определящо за процъфтяването на бизнеса е условието да има достатъчно потребителско търсене. Търговията с дрехи е печеливш бизнес, но е по-трудно да се отличите от конкурентите, които в сферата не са никак малко. Ако пък продавате скъпи картини, рискувате да стесните прекалено много заинтересованата група.

·        Оценка на риска

Има бизнеси, които не са толкова „узрели“, колкото други. Те имат шанс да станат много проспериращи, но има нужда от време, за да се случи това. Един пример са онлайн супермаркетите, които напоследък все повече се превръщат в ежедневие за хората, които ги използват.

·        Оценка на трудностите

Каква е разликата между бизнес с физически и цифрови продукти? Вторият тип не изисква физически склад, няма разходи за транспорт и срок на годност. С определени стоки се търгува по-трудно, поради техните специфики. Част от усложненията могат да бъдат голям обем, кратък срок на годност, бавна и трудна доставка, ограничено количество и др. Всички изброени фактори водят до оскъпяване на разходите и повишаване на риска.

·        Използвайте опита и знанията си

По възможност, създайте бизнес в сфера, която познавате и в която се чувствате уверени.

2.      Направете подробно проучване

Късметът винаги е добре дошъл, но е безразсъдно да оставите бизнеса си изцяло в неговите ръце. Липсата на предварително проучване може да ни коства и последните спестявания. Затова е най-разумно да отделите време за анализ, който да ви даде ценни данни за таргет групата, конкуренцията, водещите тенденции в сферата, очакваните приходи и разходи и т.н. Целта е да създадете един максимално ясен и подробен бизнес план.

3.      Изберете е-комерс платформа

След като сте решили какво искате да правите, е време да изберете платформа, която да създаде и поддържа вашия онлайн магазин. Какви качества трябва да притежава перфектното решение?

·        Атрактивни и разнообразни дизайни;

·        Инструменти за маркетинг и конвертиране на клиенти;

·        SEO съвместимост;

·        Лесно управление на продуктовите каталози и поръчките;

·        Стабилност, достъпност и защита.

Ако сте изпълнили съвестно всички етапи по създаването на електронен магазин...

Не забравяйте постоянно да се информирате за актуалните тенденции, да правите подобрения и да предлагате на клиентите си това, от което се нуждаят.

Автор

Пулсът на VIBES бие в ритъма на всички млади хора с вкус към музиката, киното, модата, литературата, изкуството, гейминга, технологиите и всичко останало, което е важно и има значение, за да се радвате на един по-вълнуващ живот.

Напишете коментар