VIBES продължава с рубриката си "Кратка история на гейминга". Днес ще си говорим за случилото се през 00-те години на този век.

След подобряването на свързаността между хората, благодарение на интернет, гейминг разработчиците не се поколебават и започват масово да създават онлайн мултиплейър игри.

Без значение дали ще се използва конзола и ли настолен компютър, а защо не и двете?

Някои от днешните хитове са познати дори и на неиграещите игри – просто емблеми в историята, които всеки е чувал и продължава да чува. Днес ще разгледаме развитието на гейминга през периода 2000-2009г. 

2000

The Sims

Игра, в която може да водите собствен живот, да си намерите работа, съпруг или съпруга и да имате деца, които да отглеждате? Вече сме виждали подобни игри през годините – Utopia on Intellivision (1982), Populous на Питър Молиню (1989), Civilization на Сид Майер (1991) и Sim City на Уил Райт (1989). Виждали сме, но никоя от тях не е постигала особен успех, въпреки иновативната си идея. Създателят на Sim City обаче не се отказва и създава нова и по-добра версия на играта си, която всички знаем и дори сме играли – The Sims (2000). Всички подобрения по играта и несломимият дух на Райт дават резултат и The Sims става най-продаваната компютърна игра на всички времена, както и играта с най-много жени-играчи. 

2001

Xbox

Време е и на Microsoft да навлезе в света на игрите и това става с новата конзола Xbox. За разлика от конкурентите си, разработката на Microsoft успява да направи перфектна онлайн среда на играчите, като няма прекъсвания, забивания, а графиките са изключително остри, ярки и наситени. Една от хитовите игри, накарала стотици хиляди геймъри да прекарват време на конзолите е Halo: Combat Evolved. Както се досещате, години по-късно конзолата набира огромна популярност, като вече е е основен конкурент на PlayStation конзолите. 

2002

През 2002г. американската армия пуска на пазара игра за… американската армия. Симулатор, пренасящ играчите във военния свят, изпитвайки адреналина макар и само през екраните на компютрите. Целта на тази игра е чрез иновативен начин и достигайки до все повече деца, армията да привлече повече доброволни и млади ентусиасти. Въпреки добрата идея, няма особени резултати, а причината за това е, че тази тема е била изключително деликатна за САЩ след случилото се на 11 септември 2001г. Същата година, учени от Националният научен център "Удроу Уилсън" стартират инициатива за разработката на игри, включващи политически и управленски въпроси. 

2003 

Steam

Годината, в която от Valve пускат най-използваната в днешно време платформа за игри – Steam. С нея можете да купувате и инсталирате, да ъпдейтвате и да играете. В началото всичко е било много по-опростено и по нищо не е предполагало огромния бъдещ успех – вече можете да следите премиерите на новите игри, да следите какви покупки сте правили в игрите, колко време сте играли определена игра и много други. В днешни дни платформата е лидер в областта си, поддържа се на 23 езика, осигурява достъп до повече от 1800 игри и е използвана от милиони потребители. 

2004

Need for Speed: Underground 2

На 18 ноември 2004г. е официално пусната в продажба една игра, създала спомени на всеки виртуален състезател, без значение от възрастта му. Това е именно Need for Speed: Underground 2. Това е осмата Need for Speed игра и е най-добрата за времето си, т.к включва автомобили, нелегални състезания (няколко вида), оптичен и силов тунинг на автомобилите, както и онлайн версия на играта, спряна от разработчика Electronic Arts (EA) през 2010г. Играта дава избор от над 14 автомобила, сред които и много емблематични модели – Nissan 350Z, Toyota Corolla AE86 и Mitsubishi Lancer Evolution VIII. 

2005

Nintendo DS

Въпреки изоставането от конкуренцията, Nintendo продължава да пуска нови конзоли на пазара, а едно от тях е именно Nintendo DS. Иновативна, малка и преносима конзола, снабдена с два процесора, два екрана и възможност за мултиплейър игри. Най-играните игри на конзолата са култовите Super Mario и Kart DS. 

2006

Nintendo Wii

Само година по-късно, Nintendo пускат отново нещо иновативно за пазара – конзолата Nintendo Wii. Различното при тази конзола е, че контролите за самите игри се ползват единствено чрез джойстик, наподобяващ дистанционно, с който играчите стават от дивана и играят голф, тенис и други игри. Идеята за по-малко стоене на дивана и виртуален спорт набира популярност и се харесва на много хора, ненавиждащи игрите като цяло. 

2007

Rock Band

Тишината и спокойствието умират след деня, в който Harmonix пускат на пазара Rock Band – физически китари, барабани и микрофони, работещи на електронен принцип. Идеята за вече демоде рок бандите всъщност се харесва на много деца, тийнейджъри и дори възрастни хора, които не спират да свирят на любимите си инструменти. Цяло чудо е как на никого не му е хрумнала подобна идея през 80-те или 90-те години. 

2008

World of Warcraft

Четири години след пускането си на пазара, World of Warcraft надхвърля 10 милиона потребители, което я прави най-популярната ММО (Massively Multiplayer Online) игра на всички времена. Идеята на ММО игрите е да създават виртуални и измислени светове, където играчите могат да градят, да се бият и да си помагат помежду си. 

2009

Angry Birds

Социални игри като Farmville и мобилни игри като Angry Birds започват да набират популярност, събирайки се в тогавашните малки смартфони, които малко хора могат да си позволят. По този начин милиони хора, които дори не са подозирали колко време могат да прекарват на телефона си в игра с ядосани птичета, откриват удоволствието от това. Иновация са и Facebook игрите, които позволяват онлайн игри без излишни тегления на ненужни файлове. 

Очаквайте и следващата част от поредицата – гейминга през 10-те години.

Автор

Студент в специалност "Бизнес мениджмънт", с интереси в областите на технологии, финанси, икономика, автомобили и автомобилни спортове.

Напишете коментар