Първото събитие от големия рожден ден на SPAM Studios ще бъде отбелязано на 1 октомври от 19:30ч. на Сцена Дерида с премиерата на „ДОКАТО СМЪРТТА МЕ РАЗДЕЛИ“ от Дъг Райт. Текстът, награден с Пулицър за най-добра пиеса, се поставя за първи път в България, а режисьорът Надя Панчева избира за главната роля актьора Димитър Ангелов след дълъг кастинг.
Арт сдружението за независимо изкуство SPAM Studios отбелязва през 2023 своя пети рожден ден. През 2018 Ана Батева (режисьор), Стефан Здравески (музикант и видеограф) и още няколко съмишленици, започват да създават изкуство в независимия сектор. Така през септември с.г. началото е дадено със спектакъла „КОКОШКА“ по текстове на Николай Коляда и А. П. Чехов. През годините създават още няколко спектакли, участват на международни фестивали за независим театър и печелят престижни родни и международни награди. Днес, вече с утвърдени заглавия в афиша, подкрепени от два Едногодишни гранта на Национален фонд „Култура“ - за тях продължава да се говори въпреки трудности и препятствия – SPAM Studios на пет.
Ето затова – както подобава, откриват своя пети независим сезон с премиерата на моноспектакъла „Докато смъртта ме раздели“ от американския автор Дъг Райт с участието на актьора Димитър Ангелов и под режисурата на наложилия се вече като име по столичните театри млад режисьор Надя Панчева. Преводът на текста е поверен на Любов Костова, преводът на заглавието на Стайко Мурджев. Асистент режисьор е Лилия Нова, сценография и костюми са на Илина Грозева, за звукова среда са отговорни Георги Георгиев – Антика и Мария Радева, художник осветление - Иля Пашнин, а дизайна на плаката е дело на Христо Христов. Това е втори проект на Надя Панчева с независимото сдружение Spam Studios.
Историята на „Докато смъртта ме раздели“ - документална пиеса, разказва за живота на немската антикварка Шарлоте фон Малсдорф, родена като Лотар Берфелде, която като малка убива баща си и оцелява в нацистка Германия и комунистическия режим в Източен Берлин като травестит. Пиесата за първи път ще бъде представена в България, а през 2004 същата печели наградата Пулицър за най-добра пиеса.