Винаги с най-голямо удоволствие отразяваме успешната работа на български дивелъпъри и изобщо на хората, които се занимават професионално в сферата на гейминга у нас. Именно поради това се радваме да ви информираме, че проектът Mad Gardener на студиото Parizagames е изцяло завършен, а мобилната игра е вече налична в App Store за потребителите на iOS.
Какво точно представлява Mad Gardener?
Mad Gardener е епизодична Hero/Tower Defense мобилна игра. Играчът влиза в ролята на бивш рок музикант, който в следствие на автомобилна катастрофа губи гласа си. Главният герой решава да се пенсионира като градинар и се установява във ферма в родното си село. За съжаление, селският живот се оказва много скучен за бившата рок звезда. Освен това, около фермата има много опасни местности, като например старо военно гробище, прокълната гора, токсичен разлив. Всички тези несгоди бавно, но сигурно влудяват главния герой и той се превръща в един „Луд Градинар”. Той преработва старата си електрическа китара в смъртоносно оръжие, с което да се пази от опасностите, които го дебнат в дивото.
Верен помощник на бившата рок звезда е петелът-културист Аполон. Негов специалитет са експлозивите, както и всяко нещо, с което може да се замеря. Не на последно място, Аполон се вживява като опасен каратист, ветеран от Френския чуждестранен легион и жандармерист.
Малката тайна на Лудия Градинар е, че той отглежда ГМО растения в задния двор на фермата си. Смъртоносните плодове и зеленчуци безмилостно прогонват натрапниците.
Действието в първия епизод на играта се развива в старото военно гробище. Услужливият съсед бай Герги май-любезно информира главния герой, че там са плъзнали някакви странни създания. Естествената реакция на Лудия Градинар е да се възползва от тази възможност и да изпробва новите си оръжия. Във военното гробище главният герой се сблъсква с армия от немъртви и е принуден да се отбранява от чудовищата, които прииждат на талази.
Дизайнът на Mad Gardener е съобразен с особеностите на мобилните устройства и е проектиран така, че да може да се играе само с един пръст. По атакуващите чудовища може да се стреля, просто като се натисне върху тях. При нужда могат да се използват и експлозиви, които се издърват върху желаната цел. Една от основните иновации в играта е, че петелът първо трябва да дотича близо до мястото, където трябва да хвърли експлозива. Ефективните атаки на Аполон се нуждаят от точна преценка и прецизен синхрон. Геймплеят на Mad Gardener е достатъчно неангажиращ, за да е достъпен до по-широка аудитория, като същевременно предоставя възможност за стратегическа игра на по-напредналите потребители.
Вторият епизод на играта ще се развива в нова локация с уникални противници. Ще се добавят ГМО растенията и проектът ще придобие по-изразен Tower Defense характер.
За Parizagames:
Марин Крънзов и Любомир Русев са съоснователи на Parizagames. Преди да създадат своето собствено студио, те трупат безценен опит в разработването на игри, докато работят за водещи компании. Марин е 3D артист и е бил част от екипите на Dagger Games, Masthead Studios, Ubisoft Sofia и Snapshot Games. Любомир е програмист и е работил за компании като Dagger Games, IKinema, Ubisoft Sofia и Chaosgroup.
Двамата напускат работа и от април 2015 се отдават на проекта “Mad Gardener”. Първоначално Марин и Любомир са основните разработчици на играта но скоро към тях се присъединяват още хора. Най-вероятно играта нямало да види бял свят без помощта на Ирина Арменкова, Георги Млячков, Симеон Спиров и Любомир Гошев.
Интересна особеност при Parizagames е, че хората не са събрани заедно в един офис, а работят дистанционно. Възможността за независимост по отношение на работното място е изключително ценно за Марин и Любомир. Именно желанието да работят на място, където животът е по-спокоен, е една от причините, които ги мотивира да създадат своето студио за игри.
Повече за студиото вижте на неговия официален уебсайт и Facebook страница.